Sunday, October 11, 2009

Weekends yang menghiburkan...

Alhamdulillah arini broadband dh ok...dapat la aku menulis blog...

Aktiviti d ari ahad...xder ape sgt pon..tp ngan smangat yang cekal..aku p library pagi td..kol 11.30...huhuuh...terpakse aku ketepikan ajakan men bowling beramai2..sori yer kengkawan sume...yang dok calling byk kali tu...sori la mengecewakan korang..kepada empunya diri yang nk dok challenge aku tu...ala, konfirm aku kalahnyer...aku xpandai men bowling pon..men bowling dlm komputer terers arr...smlm mmg cam ase ok jer..tp biler terpk pasal pameran sains..eksperimen aku lom finalize lg..lgpon dh 2 mgu aku postpone nk p library ni...

Akhirnyer setelah beberapa lama x p library..aku jejak juge..dekorasi dalaman dh berubah..nmpk chantek sket arr dr yg sebelum ni...byk gak buku2 rujukan aku dpt cari...ngan suasana bdk2 yg agak memekak n berlari ke sana ke mari...aku just ignore it jer..dh ase lali cam suasana kt sekolah gak...kalo aku tego2 kang...agak2 cm boley sopan sekejap jer..mak ayah diaorg pon xmarah..aku plak yang nk dok sebok2..org library pon nmpk tenang jer ngan kelakuan mereka..biaq p la kanak2 tu...Tiba la saat nk meminjam buku...lgpon aku dh wat kad library..aper la gunenyer xnk meminjam buku kan..buku pon very kalerful..sgt teruja tok menexplore ngn lebey lanjut...sesampainyer d kaunter...akak library pon..scan kad aku...yerlah..lom expired lg kak..xder kes2 jenayah x pulang buku pon..clean OK..maksimum buku leh pinjam 3 jer..aku pon mengira ngan tepat tok meminjam 3 buku la kan...biler kakak tu scan buku pertama...error..buku ke-2 n ke 3 pon sama jugak...akak tu pon ckp cmni.."dik, buku ni xleh pinjam...xleh bwk kluar..sbb kodnyer REF.."..ala yerker, br semangat nak bace kt bilik...aku pon tny, kalo nk fotostate boley kan..akak tu ckp boley...tp, kol 1..sbb skrg orgnyer ngah rehat...setengah jam lagi kol 1 tu..xper arr, rileks dolu belek2 buku ni...xkn nk fotostate 1 buku..cm ase xcerdik plk...buku encyclopedia kan tebal giler..tp aku ase cerdik sket..aku bace cm mudah jer paham eksperimen sains tu..aku amik jer gambo gune henpon...aper gune ader henpon pon yang canggih sket..may b nmpk kabur sket..tp boley la..

Perut pon dh ase lapar..naseb baek dh p bli mknn sblum p library...ase2 cm dh setengah buku aku belek..aku pon p letak balik buku tu kt tmpt asalnyer..aku adalah pengguna yang berhemah tau..xmen arr..pndi amik xpndi nk letak balik tau..walaupon, aku leh letak bersepah2 kt mana aku ske...meset kak sha, ajak dtg library...dia ckp..tok busu dia ader dtg umh...aku pon balik arr..nk 2gu saper lagi kt library tu...

Juadah tengahari aku arini...ayam masak merah..my feveret..telur dadar..n sayur sawi...dengan bersungguh aku menghabiskn makanan tersebut..alhamdulillah, kenyang jugak...sementara nk 2gu petang..nk p umah intan...

Sebenarnyer, dalam ati aku ni ngah xcited nk lik umh...aku rindu org2 kt umah...ibu n ayah...biler berjauhan baru ku fahami erti kerinduan...sayang ayah n ibu...xsabo nk 2gu jumaat ni nk pulang ke rumah...di samping tu, nk celebrate besday ibu yang ke-52 taun...adiah dh settle...kad pon settle...tp yang xbestnyer, dengar citer...maktab cuti sampai ari selasa...mgu dpn kuar notis baru gaknyer..cuti d lanjutkan sampai ari selasa...tiket aku xleh tukar tarikh...xperlah, balik la ari isnin mlm nnt...aku nk bersiap2 packing barang nk bwk balik sket2...nnt balik bln 11 xbyk sgt barang yang perlu bwk...xtau la naper ati ni xcited sgt nk balik kali ni...jangan pk yang bukan2..xder aper2 pon OK...I REALLY MISSED MY HOME SO MUCHZZZZ

Dalam kegembiraan ingin pulang ke rumah..maseh ader yang menganggu fikiran ku...arrrr, intebiu SPP..22oktober..ker 23oktober..aku x p check balik..tarikh yang mna 1 btol..td baru p carik cd yang ader gambo pakai 'kot'...tp xjumper..ader ker xder cd tu sebenarnyer???..xtau nk cari kt mana lagi..gambo yang xpki 'kot' banyak la..malasnyer nk p amik gambo lagi...kuar duit lagi...ishhh2x..ader gak aku yang kaler kan 'kot' sndri nanti...tu dh kire tahap pemikiran terlalu kreatif...
esok nak p cari list of document yang perlu tok intebiu...nk p fotostate...nnt lik leh soh ayah sign...ayah kata "buat btol2 intebiu tu"...skrg nk bertungkus lumus..mencari info2 tok intebiu..jangan maen2 lagi...kiter tangguhkan sekejap usaha tok mengulangkaji...blogger n fesbuk also...can ka???...sendiri jawab la...

Kesah d rumah intan...skulmate lama xjumpe tu...aku sorang2 pon leh p beraya umah org...aku dh ckp, xyah susah2...aku dtg solo je...skali tu..aku d sambut meriah ngn spaghetti n puding triffle...sungguh lazat...intan yang masak...pandainyer...bertambah2 aku makan...ader parmesan cheese...adusss...nyum..nyumm..ingt nk tambah smpi 3 kali..tp terase malu..lgpon..kenyang sudah...tyme makan kueh raya plak...space prut muat lg..hebat gak aku ni...sambil makan sambil mengimbau kesah2 skola...tgk gambo2 skola...len gak aku dolu time skola..aku yang xingt rupe aku camner dolu...kurus sket kot..skrg..pp cam tembam sket..mak iiii...
lama gak aku ni dok umah intan...dh ase cam umah aku sndri jer..eheheh...layanan pon mesra..
lastly, tyme for taking pictures...mama intan need to be the photografer...klik..klik..klik...intan ckp "nisa depan sket, intan ni besar"....

No comments:

Post a Comment